fredag 17. juni 2011

Plutselig sommerferie

Frisk.
Kanskje ikke som en fisk.
Men frisk nok til å kjøre bilen på eu-kontroll.
Frisk nok til å komme meg avgårde på jobb. Noen hadde glemt å si at jeg har fri. Jeg har fra idag offisielt sommerferie.

Det høres helt vanlig ut når jeg sier det. At jeg har fått sommerferie.
Det er ikke vanlig. Ikke for meg. Ikke for alle.
Jeg er invitert på Sommerfest. Med Jobben.
Jeg skal ha ferie.
Jeg fikk feriepenger forrige uke.
Det risler en lykke i meg. Når jeg sier alle tingene. Feriepenger.. Sommerfest med jobben..
Jobben. Min.
Alle ordene stabler seg i meg. Som steiner. Gode runde.Trygge steiner. Som jeg er stolt av.
For tre år siden kunne jeg ikke si det. Jeg hadde ikke     ferie. Ingen feriepenger.
Ikke for seks år siden heller.Jeg kunne ikke. Klarte ikke. Orket ikke.
Nå?
Kan jeg jobbe litt. Når kroppen min er på lag..Er vi et skikkelig bra team.
Da kan jeg samle sammen steiner. Som er feriepenger. Lønn. Fest med jobben min.
Jeg har selvfølgelig flere "steiner" i livet mitt. Med mange nok steiner blir det en fin mur. Akkurat idag kjennes livet mitt sånn.
Trygg stein med havet bak seg.Eller foran seg..Man kan velge..

11 kommentarer:

  1. Så deilig å lese.
    På lag med kroppen sin er viktig.
    Og dette med å kunne si: Min jobb, min ferie.
    Gleder meg med deg.
    Fin sommerferie til deg og Gislekjæresten og Frøya.
    Vakkert vær og gode dager er ønsket fra meg til deg.
    Mormorklem

    SvarSlett
  2. det høres deilig ut.. å samle steiner : )) jeg har lyst men jeg kan ikke.. ble uføretrygdet i 2006.. mot min vilje.. med susacs syndrom.. noe dritt.. de trodde jeg hadde MS.. nå ja.. hodet er litt på halv åtte.. derfor skriver jeg.. for å samle tankene.. konsentrere meg om noe.. det går fint : )) men regnskap kan jeg ikke føre mer.. revisorene blir ikke så glad da : )) eller motsatt.. de gnir seg i nevene ; )

    nyt ferie.. og penger.. så lenge de varer : ) klæm

    SvarSlett
  3. Jeg synes også det høres deilig ut med ferie... Jeg bruker å si at jeg har ferie når skolen har ferie, synes jeg fortjener det. Men feriepenger er det verre med. Kroppen kjører sitt eget løp. Jeg må bare følge med. I dag er det andre dagen på rad jeg ikke sover, etter en måned med fatigue. Håper jeg kan få litt ferie fra den nå...
    Kos deg med ferie og fest du, Bente:) Du fortjener det!

    SvarSlett
  4. Ferie er deilig..og jeg tror det er viktig at dem som ikke jobber føler at de også har ferie!
    Ellen;jeg har sendt gode søvntanker nordover..de er nok fremme i kveld,vil jeg tro!
    Vakkert vær og gode tanker ønskes til mormor,Berit og Ellen- Fordi vi fortjener det...

    SvarSlett
  5. Gratulerer med ferie på ordentlig!
    Må være en sikkelig god følelse :)

    Må nytes.

    .. og god helg!

    SvarSlett
  6. Godt å lese slike tanker. Jeg har ferie først om en uke. Det skal bli utrolig godt. Da jeg våknet i morres klarte jeg ikke å huske hvilken dag det var eller om jeg skulle på jobb eller ikke. Da er det på tide med ferie.
    Ellen :)

    SvarSlett
  7. Du skriver så bra! Håper du klarer å nyte hvert minutt!!!

    SvarSlett
  8. Så godt og positivt innlegg å lesa! Kjende nesten eg gleda meg til å jobba igjen etter endt permisjon og nokon månadar ekstra heime med minsten! Berre eg får jobb då, men den tid, den sorg... Samla steinar er viktig, ta godt vare på dei:)

    SvarSlett
  9. Så flott at du har slike vakre tankestener! Feriepenger, ferie, fri.... det er faktisk et privilegium ikke alle forunt.

    SvarSlett
  10. Åh, du herlige menneske!:) Blir så gla når jeg leser dine tanker, og av og til tankefull, og av og til trist.... Elsker måten du skriver på!

    Nå har jeg sittet å lest meg opp på bloggen din...masse fint lesestoff.

    Ha en deilig ferie, den har du nok fortjent!:)

    Klæm Pia:)

    SvarSlett
  11. Tusen takk ti allesammen..jeg koser meg. Det håper jeg dere også gjør. Ferie eller ikke ;-)

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!