tirsdag 10. januar 2017

Ny sjef i hus.



Frøya døde av kreft i høst. Den dagen hun døde regnet det. Jeg syklet hjem fra jobb.
Jeg må gå , sa jeg til rektor. Jeg tror  jeg sa fra. Det er ikke så typisk meg å bare dra fra jobb altfor tidlig.
Inni meg visste jeg at hun var syk. Vi snakka om det den siste helga hun levde.
-Du er ikke i form.
Sa jeg.
-Kanskje jeg drar snart.
Sa Frøya.
Hun lå ved siden av meg i sofaen. Hadde vært syk hele helga. Først trodde jeg litt syk. På søndagen skjønte jeg at hun var veldig syk.
Det er helt fryktelig å miste en hund.
Bestevenn. Tur-kamerat. Sjelesørger. Humørspreder. Personlig trener.


Dette er Milan. Frøyas Kronprins.
Han kom rett før Jul.
Han er smart og søt.
Frøya ville sagt intens.
Jeg liker han, og gleder meg til å bli godt  kjent med ham.
Han liker tur. Det gjør jeg også.
Han liker å tenke. Det gjør jeg også.
Han liker mat ganske godt. Jeg er nok enda mer glad i mat..
Han liker Gisle.
Det gjør jeg også.


Vi bor fortsatt ved Varoddbrua.
Vi giftet oss denne høsten.
Til døden skiller oss av.
Det er høytidelig. Og fint.
Dagene går. Selv om de ikke får ord på veggen.


10 kommentarer:

  1. Milan blir nok en fin kompis, han er en fin fyr, i alle fall.
    Til døden skiller dere ad, er høytidelig, fint og riktig, synes jeg.
    Gleder meg til nytt møte med Milan og dere :)
    Klemmer om, de har tørket etter vedhentingen ❤

    SvarSlett
  2. Høytidelig, fint og riktig. Det synes jeg også :-)
    Milan og jeg har inntatt hvile etter en tur i regn og vind
    Jeg gleder meg også til vi sees igjen. Til våren kanskje?
    Vindklemmer kommer

    SvarSlett
    Svar
    1. Tiden avgjør, tror jeg. Men kommer det pusepasser kommer jeg på besøk.

      Slett
    2. Jaa. Vi kan titte på broa, og besøke hagen :-)
      Velkommen!

      Slett
  3. Oj, her var det mye nytt! Veldig trist med Frøya, veldig trist med hunder som dør. Og veldig fint med nye hunder som kaprer hjertet! :)

    Og så gratulerer så mye som frue! Det er en fin ting! ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Livet går videre, uansett hva vi vil :-)
      Takk. Jeg liker å være Fru Bente av Fergeleiet

      Slett
  4. Gratulerer med ring på fingeren!
    Og gratulerer med ny hund.

    Så bra dette blir!

    SvarSlett
  5. Gratulere <3
    Og kjekt å sjå deg att her inne.
    Har sakna deg :-)

    SvarSlett
    Svar

    1. Hei, Sigrid :-)
      Er litt på og litt av, men fint å ha dette stedet, det kjennes som en trygg krok.
      Hyggelig å se deg også <3

      Slett

Det er veldig hyggelig hvis du legger igjen en kommentar!